Jõhvi Gümnaasiumi õpetajahariduse valikmooduli 10. klassi õpilastel algas septembris õpetaja Julija Kovaltšuki juhendamisel valikaine „Õpetaja töö alused“, mille raames tutvuti õpetaja töö olemuse, kutsestandardi ja kutseeetikaga. Lisaks tutvusid õpilased erinevate õppemeetodite, tunni struktuuri ja tagasisidestamise võimalustega. Praktilisteks väljunditeks olid põhikooli tunni külastamine ja tunnivaatluslehe täitmine, tunnikava koostamine ning tunni läbiviimine.
Sel aastal otsustasime koostöös Jõhvi Põhikooliga, et õpetajahariduse mooduli õpilased võiksid oma tunde läbi viia Jõhvi Põhikooli 1.–2. klassi õpilastele, kelle kodune keel ei ole eesti keel. 10. klassi õpilastele see mõte meeldis, pealegi on mõned õpetajamooduli õpilased ise Jõhvi Põhikooli lõpetanud ning oma kodukooli korraks tagasi minna on alati tore.
Projekti eesmärk oli arendada eesti keelest erineva kodukeelega 1.–2. klassi õpilaste keeleoskust aktiivsete ja mänguliste tegevuste kaudu, mida viisid oma pedagoogilise praktika raames läbi Jõhvi Gümnaasiumi õpilased. Jõhvi Gümnaasiumi õpilaste eesmärk oli rakendada omandatud teadmisi praktikas, arendada pedagoogilisi oskusi ning õppida tunni ettevalmistamist, läbiviimist ja lastega suhtlemist.
Mõeldud – tehtud!
Novembris ja detsembris viisid Jõhvi Gümnaasiumi õpilased läbi 19 tundi üldteemal „Tervis“, keskendudes iga kord kindlale alateemale. Viimases tunnis valmistati koos küpsisetorti. Tunnid toimusid väikestes rühmades ning sisaldasid praktilisi tegevusi, liikumismänge, arutelusid ja visuaalseid abimaterjale. Peamine fookus oli sõnavara õpetamisel ja kordamisel. Iga tundi jälgisid õpetajahariduse mooduli grupikaaslased ning pärast tundi anti noortele õpetajatele tagasisidet ja arutati tunni kulgu. Jõhvi Gümnaasiumi 10. klassi õpilaste sõnul ei ole õpetaja töö lihtne, kuid on väga põnev.
Täname Jõhvi Põhikooli meeldiva koostöö eest!
Julija Kovaltšuk
õppejuht